Thursday, 23 August 2012

▲Salam Aidilfitri Salam Syawal Selamat Hari Rayaa▼


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُ


*Opps, muka tak semangat sambut raya. Wuuuuu*


Ehh cik adik berbaju kurung. Ehh. Hi makcik bertudung litup, waahh lawa baju. Bau kedai. Baju raya ya kak? Oihh, hang beli mana? Uihhh, cantik ada manik, labucci. Kain nya pun lawa. *Tuu dia gelagat makcik-makcik kita kalau berhari raya. Ada saja yang nak ditegurnya. Hihi. Well, Iera ponn sama jaa. Biasalah, perempuan memang sukakan benda yang cantik, hai suami pun naik pening tengok gelagat isteri mereka. Raya raya ni laa giliran si wanita berhias bak pengantin. Si suami pun sama. Ehh! Anak pun sama juga. Pokoknya, satu family nak cantik, menarik, tertarik, menawanwanwann. Auwwwwmmmmm!

Ehh! Dah raya eh kita? Ewah ewahh. Cik Iera, dah raya keenam dah ni. Alalaaa, cepatnya masa berlalu. Syawal dah tiba rupanya. Ni laa kan yang korang tunggukan? Heeehaaa. Bulan dapat bonus, Bulan dapat bonus! Budak kecik memang suka kutip-kutip duit ni kan. Lagi-lagi kalau dorang buat muka belas kasihan dia tuu. Alallaaa. Bisa melting gue!

Naaaa, dah dapat belum kumpul duit raya tuu? Nak buat apa dengan duit raya tuu? Bak mehh sikit? Hihi. Buat belanja Iera makan. Iera ni kuat makan. Wikwink. Takpelaa, taknak pun. Saja je gurau. Hehe. Macam mana suasana hari raya korang? Mesti best kan? Tak macam Iera. This year raya memang tersangat “Awesome”- -‘
Well, pagi-pagi makan ketupat, rendang yang mak masak. Lepastuu melawat kubur arwah ayah. Dua tahun dah tak beraya, berpuasa dengan ayah. Ouhh ayah. Your daughter always miss you. She is missing you right now T__T

Tapi kenapa ekk, ramai kata tahun ni raya sangat tidak best? Apakah? Apa yang tak best nyee tuu? Hihi. Nak tahu jugak. Apa-apa pun di hari raya ini, sama-sama lah kita bermaafan sesame insan. Sedarlah diri kita tak sesempurna mana, sering melakukan kesilapan. Apalah salahnya kalau kita menghulurkan tangan memohon maaf . kan kan kan. Tapi kalau budak kecik tuu, hulur tangan mintak duit je. Kan? Tahu dah –‘

Btw, raya ni sangat bermakna buat Iera sebab dapat beraya bersama dia kembali. His papa gave me RM 100. Ouh, I am really appreciate of it. Thanks Cikgu Zamri. Hihihi.

Di kesempatan ini, Iera nak minta ampun dan maaf sekiranya sepanjang korang kenal Iera, Iera banyak melakukan kesalahan, terkasar bahasa dengan korang. Harap korang dapat maafkan Iera.
Raikan syawal ini dengan berkunjung-kunjungan, ziarah-menziarahi, dan bermaaf-maafan agar Syawal kali ini lebih bermakna

Nagging :
S’F Love

No comments:

Post a Comment